17 feb. 2020

Ut i ljuset

Ett mycket gammalt virkprojekt har kommit fram i ljuset. 
Jag är inte säker på om jag virkat på det någongång sedan vi flyttade till huset vid havet, så kanske har det legat orört i minst sex år. 
Det låg 50 virkade block med afrikanska blommor i påsen och nu har jag gjort några till och börjat sammanfoga dem. 
Blocken är väldigt söta och det vore ju trist om de aldrig får växa upp till att bli något. 
Nu blir de en liten filt, 7 x 9 rutor stor med en bård runt. Det känns bra. 
Nu ska den bli klar! 


2 kommentarer:

  1. Det känns så tillfredställande att göra klart ett gammalt projekt! Synd bara att jag kommer mig för att göra det så sällan... Det finns ju liksom en anledning till varför det blev liggande lääääänge...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om anledningen är att man inte gillar projektet går det ju alltid att repa upp och använda garnet till något roligare 😄

      Radera