27 mars 2018

Fågelfiskande

Jag är inte så van att rita fåglar men jag gav mig på ett försök med en trana med anledning av trandagen som nyss varit.
Det kanske blir fler framöver, och alldeles säkert unika sorter som vrålvadare, tindertärna och godisgrissla. Jag känner att just de unika sorterna behöver lite uppmärksamhet.

För övrigt så har jag krokat. Det var väldigt länge sedan sist men när jag såg reklam för Garnityrs krokalong tyckte jag att det var ett bra tillfälle att ta upp krokningen igen.
Det en en krokning i tio delar och slutprodukten blir en sjal, Lady Ester Shawl. Jag köpte ett garnpaket med fem färger av Llama silk, och det är ljuvligt att kroka med. 
Maskorna blir jämna och fina och tyget smidigt och skönt. 
Jag hade svårt att hålla reda på ökningarna, därav sitter det markörer i ena sidan men nu är första delen klar och markörerna bortplockade. Snart väntar del två men innan dess hinner jag kanske rita en dröjdrom eller en andrumsand.



2 kommentarer:

  1. Ser fram mot nya fågelarter! Är nyfiken på hur alla dessa ser ut 😁

    SvaraRadera
  2. Godisgrissla?!? Det bara måste vara en avlägsen släkting till Stora Karlsö-grisslorna! Är sååå nyfiken på hur den kan tänkas se ut! Och även de andra spännande arterna. En kanske borde bli fantasifågelornitolog?! :)
    Krokningen följes med spänning! Kram o glad påsk! /Sofia

    SvaraRadera