8 mars 2017

Snösmältning

Ingen snösmältning i sikte så idag tog jag ut Snowmelt-sjalen för fotografering i alla fall.
Mönstret är gjort av Helen Stewart, Curious Handmade, och som alltid är hennes mönster välskrivna och lätta att följa. Den här sjalen har många maskor de sista varven men det var inte det minsta långtråkig att sticka. 
Det är tre garner som smälter samman och jag har använt Sockerkick moods från Moods of colors (flerfärgat), Bubble gum från A homespun house (rosamelerat med guldstellina) och Strawberry creams från Cascade Yarns Heritage Solids (enfärgat). Sticka 3,5 mm. 
Det var kul att experimentera och blanda tre färger som var så lika varandra. Det blev väldigt subtila färgövergångar. 
Jag kan absolut tänka mig att sticka fler sjalar med det här mönstret. 

Halvcirkelformade sjalar ligger inte jättebra på mina axlar så kanske hamnar den i presenthögen fast jag gillar den så mycket så jag ska åtminstone försöka använda den innan jag bestämmer mig.  
Ute varvas gråväder med strålande sol. Jag gillar solen bäst och 
så blir det så vackra skuggspel när solen tittar fram. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar