3 sep. 2016

Små nöjen

Idag var jag på allvar tvungen att ta upp kampen med dammråttorna och låta sömnad, stickning och virkning vara. Nu är huset rent och fint, ingen stryktvätt som väntar och inget annat som måste tas tag i direkt heller. Det är verkligen en skön känsla. Så skön att skaparlusten genast ploppar upp.

På mitt sybord låg några bortskurna kvadrater från ett tidigare projekt. De var ca 12 x 12 cm och tillsammans med en liten bit blixtlås och en snutt band blev det en pytteliten  necessär. 
Det får lagom plats tre flaskor nagellack i den, om man nu skulle vilja ha nagellack i den. 
Jag har kvadrater, blixtlås och band till en likadan till eller så gör jag något annat av dem. Rester är verkligen kul att jobba med! I begränsningen finns möjligheterna brukar jag tänka.
Kvällen tänkte jag ägna åt att njuta av dagens insats och förmodligen virka några varv.
Vi har inte mycket prydnadssaker i vårt hem men jag gillar verkligen prylhyllan där det mesta nu går i blågrönt. Finfint tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar