18 juli 2016

Tillfredsställelsen att göra fint

När jag vaknade i morse och kände det som om en förkylning höll på att inta min kropp blev jag en aning nedslagen men det har blivit bättre under dagen. Tack och lov. Jag hoppas att det bara var en tillfällig svacka och att det inte känns så i morgon.
Dagens semesterpyssel blev bullbak och 
att lägga på en ren duk. Visst känns det bättre när man får pynta lite? Om det så bara är ett avtorkat bord och en ren duk. Jag mår i alla fall bättre när det är fint omkring mig.
Både jag och Morris har sovit middag. Hur skönt som helst. 
Maken har fortsatt röja sly. Jag tror faktiskt slyn växer fortare än vi hinner ta ner den! Nackdelen med att röja är att det blir ett väldigt stort berg av ris och grenar som också måste tas om hand. 
Men det gör vi en annan dag.

1 kommentar:

  1. Det är en vacker duk du sytt i fina färger. Och bullarna ser goda ut.

    SvaraRadera