20 juli 2015

Medan det regnar

Vad gör man med en regnig semestermåndag i huset vid havet?
Tja, förutom en massa vardagliga saker som att tvätta och stryka så kan man bestämma sig för att vädret är perfekt syväder! Det gjorde jag och nu är remsquilten en färdig quilttopp. 
Nästan färdig för det saknas vita remsor längs långsidorna men det är lätt fixat. 
Nu får den ligga till sig lite medan jag bestämmer mig för vad jag ska ha för vadd och baksida. Jag har några syprojekt till som jag har lust att starta upp men jag tror inte det blir någon mer sytid de närmaste dagarna.  
Den vackra kvällen kanske förebådar finare semesterväder?

3 kommentarer:

  1. Vad fin toppen blev. Blir spännande att se den färdig sen. Ha en toppensommar trots vädret. ;)

    SvaraRadera
  2. Att du kan bara svänga ihop något och det blir så fint
    Jag tycker det ät svårt att sätta ihop mönster och färg. Har svårt att bestämma mig.

    SvaraRadera
  3. Här går det umdan. Läckert! Mojemormor.

    SvaraRadera