18 feb. 2014

Piggelingrönt och grant

En tisdag som denna piggar jag upp mig med en färdig sjal.
Februari månads paket från Karins Hitte på(se)
Sjalen är stickad i filtad cashmere, Cashmere Queen från Schopple wolle, och kanterna är virkade med spunnen mohair. Tofsarna är av fårskinn. 
Nätmönstret är så vackert och det var riktigt roligt att sticka. 
Finsjal att ha till vardags och fest. 
Jag fortsätter på uppiggningstemat och därför blev dagens ruta glatt cerise.
Vad är bättre än en god glass när man behöver en kick? 
Tillsammans med Sherlock så bara vill det bli en bra dag. 
Efter all piggelinboost var jag bara tvungen att testa ett nytt mönster. 
Cintia av Maria Gustafsson (mönstret är på svenska och blir muddar). Åh vad jag gillar det! Piggelingrönt och grant dessutom.



1 kommentar:

  1. Vilken härlig, hoppingivande färg på din nya stickning. Det kommer bättre, ljusare och varmare tider.

    SvaraRadera