28 jan. 2013

Hoppsan!

Jag har blivit så gammal, klok, erfaren - whatever - så jag vet att jag behöver vila efter en intensiv helg, och vilat har jag gjort idag. Lite post-Rättvik-stickmys-tomhet, garnklappning, uppackning och soffslöande har jag ägnat mig åt men jag har dessutom snörat på mig kängorna och slirat omkring trottoarer och gångvägar för att fika med kära L.
Ute var det +3 grader och gladkvittrande fåglar. Jag tog favoritvägen. Den var hal. 
I fredagskväll, i Rättvik, stickade jag klart supermjuka angoramössan. Tyvärr ser jag helt galen ut i den... 
Stickor 5 mm, Angora super från Anny Blatt, Alpaca från Drops och lite Nora lamé från Madeira. Mönster från Strikk
De enda ändringarna jag gjort är att utesluta en "laméknapp" och gjort en tipp med knut på, men det hjälps inte, mössan passar inte på mitt huvud i alla fall.
Vet ni vad det betyder? Jo, att jag får sticka en ny av annan modell. Så det kan bli! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar