3 sep. 2011

Utanför avspärrningarna

Pressarfotsvisning har det varit  i Husqvarnabutiken i Vimmerby i dag.
Gunilla från Hq var på plats och demonstrerade en massa roliga finesser, och givetvis hade hon finfina visningssaker med sig.
En jeanskavaj med många fina sömmar drog mina blickar till sig.
Och en rosa skinnväska som bara var så läcker!
Tyvärr måste jag skicka en känga till arrangörerna av Stadsfesten i Vimmerby! Hur kan man stänga av en hel affärsgata?! Och jag menar verkligen stänga av. Det här vad var vi såg hela dagen:
 En upplysande skylt precis utanför butiksdörren (jag undrar fortfarande vad man åker ut ifrån eftersom skylten satt utanför avspärrningarna... man kanske åker in rent av?), och som ni ser, bara tält och staket så långt gatan sträcker sig. Man fick snirkla sig fram till butiken. Så osjysst av arrangörerna att hindra framkomligheten till en del butiker och matsställen! Bu!
Nåja, Ingrids fina skyltfönster piggade i alla fall upp den tråkiga gatan.
Jag har inte sytt ett smack idag, för det orkade jag inte fokusera på, men jag har spanat in pressarfötter, fikat, pratat med mina vänner och njutit av en enorm Vimmerbykebab på Shalom - som också var utestängda fast på andra sidan tältet.
Hå hå ja ja!

1 kommentar: