19 okt. 2009

Kulturknutten slår till igen

Ibland blir det bättre än man tänkt sig! 
Som när jag sprang in på Jofotex när jag var på genomresa i Söderköping, för att köpa dragkedjor till fler ryggsäckar, och hittade de här underbara retrougglorna och finfina mystyger!

Eller som när jag och syrrorna plötsligt fick för oss att åka till Uppsala för att shoppa och vara lite kulturella, och jag av en händelse hamnade precis vid Yll o Tyll och dessa ljuvliga härvor anföll mig?

Tyvärr så var det iskallt i Uppsala, och regnet vräkte ner, men inne i domkyrkan var det torrt och varmt och underbara toner strömmade från ungdomarna som övade inför sin konsert senare samma dag, vilken vi sorgligt nog inte kunde stanna för att lyssna på.


Vilken tur att man är lite kulturknutte emellanåt - så man får fylla på sina förråd av tyger, garn och läcker arkitektur!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar