19 feb. 2009

Löpsedeln ropar: Senaste nytt!

Det är synd om er som inte prenumererar på tidningen
för det finns så många duktiga quiltdesigners i det här landet och några av dem gör mönster till just Fat quarter. Senaste numret är läckert och fyllt med godsaker - bokstavligen! Den som Sussie gjort är min personliga favorit! Mönster finns i nummer 1/2009!

Och tänk, mitt i allt det där finns en liten duk som sett dagens ljus hemma hos mig 



Den kan sys med eller utan broderier, och passar till nästan allt - om jag får säga det själv alltså...  Hoppas ni gillar den! Och att någon syr den...
***
Och så till nåt helt annat, nämligen vad jag syr på just nu!
Jag är med i en utmaning som pågår under våren där två utvalda block ska sys och kombineras på valfritt sätt.
Mitt tygval blev det här:

Jag kommer nog att lägga till ytterligare några ljusa tyger.
Första blocket ser ut så här:

Serietillverkningen av en skrälldus block till har börjat...

...men än är det mycket som återstår! Jippie! Det är ju jobbet som är nöjet liksom.
Och på lördag är det Kvilthäxeträff! 
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar