9 jan. 2009

Vilken vecka!

Ojojoj, vilken vecka!
Den började med att den manliga hälften av familjen kom hem efter en skidresa och med sig hem hade de - - - magsjuka! 
Inte kul!!!
Som tur var lyckades andra halvan av familjen, dvs jag och dottern, hålla oss undan från alla hemska baciller! Pust!
De sista dagarna av julledigheten blev inget vidare, så det var lika bra att börja jobba  fast igår lyckades jag klämma in ett tandläkarbesök också...
MEN... lite hobbyrelaterat har jag ändå hunnit med! Till exempel så har jag gått med i Sticka meras sockklubb 2009!

Woohoo! Här ska stickas sockor!!
Januaris sockar övergår dock mitt förstånd tror jag... Det är de första jag stickar efter ett engelskt mönster, och det är första paret som jag stickar där man börjar med tån. Och förstås är det ett flätmönster på... men jag är envis - det ska gå!
Jag har inte lyckats så bra med garnvalet (heller!) men jag ser den här första sockan som en provsocka 

Och så har jag roat mig lite också!
Ännu ett block i blockbytet jag är med i är klart, och här kommer en sneakpeek:

Lite bakelseaktigt kanske?! 
För helgen har jag - som vanligt - stora planer. Kanske blir något gjort också...
Trevlig helg!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar