27 juli 2008

Lagårdsglass och mössa i värmen

Det är SOL och VARMT idag! Härligt! Men det medförde vissa problem när jag behövde en fotomodell till systerdotterns mössa som jag nu stickat klart... Men, man tager vad man haver! :o)

Den här killen protesterade inte i värmen. Sjysst :o)
Kreativiteten svämmar nästan över, och tidigt i morse började jag sy en liten påse av de nya tygerna. Lite handsömnad blev det också, och det var skönt att sitta i skuggan och sy en stund.

För en gångs skull blev det som jag hade tänkt mig. :o)
Nu ska jag passa på och göra lite reklam också...
Det finns en liten liten gårdsbutik i Skurö - strax öster om Figeholm, där de säljer en underbart god glass. Har ni vägarna förbi - köp den! Vi var där i dag och köpte blåbär, jordgubb, apelsin-choklad och gammeldags vanilj. Jag säger bara MUMS!

Och så avslutar jag med ett litet smakprov på en liten sak jag började på igår:

Det var allt för den här gången. Nu ska jag strax åka till röntgen!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar