16 juni 2008

Många saker på gång

Helgen som passerade gick i sömnadens tecken! Jag tillbringade några dagar med tre syglada kompisar och vi fick mycket gjort - härligt!
Först ut kommer en bild på ett täcke som min syrra beställt. Hon gillar de färgglada Kaffe Fassett-tygerna, och det gör jag med :o)

Andra täcket som är på gång är min röriga scrapsquilt som nu blivit en hel topp

Nu gäller det bara att komma på hur den ska quiltas... ;o)
Jag sydde ett pytte-pytte-täcke av resterna till resterna från quilten ovan som Mimmis lilla dotterdotter fick till sin Pingu.

Den här lilla saken är ca 20x20 cm och fyra-rutorna är små ;o)
För övrigt så gillar jag pelargoner!

Moderplantan till den här skönheten har funnits i sin ägarinnas vård i över 20 år.
Eftersom jag är ledig idag - Åter till symaskinen!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar