15 juli 2018

Apelsingarn

Igår och idag var jag tillbaka framför tvn och tittade på de senaste etapperna av Tour de France och självklart passade jag på att köra lite Tour de Fleece under tiden.
Min apelsinfärgade ull är nu transformerad från ull till garn. 
Tvåtrådig merino-silke. Jag trodde jag hade 200 gram ull men jag mindes nog fel för av den här apelsinfärgade hittar jag bara 100 gram. Knappt 200 meter blev det. 
Jag är inte så förtjust i orange i vanliga fall men det här garnet är superläckert. 
Jag kan möjligen vara något jävig eftersom jag gjort det. 😊 
Nu har jag två färdiga härvor av egenspunnet garn, kanske hinner jag göra något mer under tiden Tour de Framce pågår.

2 kommentarer:

  1. ja das mache ich auch immer wieder spinning bei der tour de france . liebe grüße wiebke

    SvaraRadera
  2. Det ser verkligen jättefint ut!

    SvaraRadera