27 juli 2018

Trendspaning

Den här sommaren har jag bott i fyra olika hotellrum och jag funderar på om man kan dra några slutsatser om saker och ting av att se hur rummen sett ut.
Det första jag övernattade i hade fondvägg och rött som tema,
det andra hade fondvägg och grått som huvudfärg. 
Det tredjerummet hade något som nog får liknas vid en fondvägg med breda gröna streck på mörk botten och orangefärgade accenter och slutligen 
det fjärde rummet hade fondvägg och var i övrigt grått. Så fondväggar måste vara en övergående trend om det nu finns i alla hotellrum, grått verkar vara ett säkert kort om man vill signalera klass och stil och färgstarka accenter är vanligt förekommande. Låt mig gissa att runt hörnet väntar mjuka pasteller och enfärgade väggar för de som går först och spårar för moderiktiga efterföljare. Jag spår också att snart är det färgat kakel i alla badrum, gärna blommigt och snart kommer det rosa, ljusblått och grönt porslin igen, för nu var det vitt, enbart vitt, i samtliga hotellbadrum. Jag tror att förändringen snart är här.

En sak som dock är sig lik är att jag stickar sockor. Tre hann det bli medan maken och jag intensivsemestrade några dagar. Jag har nästan 400 foton i kameran efter våra äventyr så några hamnar säkert här framöver. 
Det första jag gjorde när jag kom hem var att sätta mig på altanen och fästa trådar. Mina prioriteringar kan vara svåra att förstå men de passar mig. 
Nu ska jag gå ut och spana, inte efter trender, utan efter blodmånen. Har du sett den?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar