26 juli 2018

Stashbuster nr 2

För ett tag sedan skrev jag om sjalen Stashbuster som man gör av en härva garn på ca 400 meter/100 gram. Nu har jag gjort en till. En turkos.
Garnet är 100 % merinoull som jag färgat, först en misslyckad isfärgning och sedan med Jeaba kallfärg. Garnet har en fin färg som inte framträder riktigt bra på bild. 
Jag gjorde samma modifiering på denna sjal som på den jag gjorde förra gången, jag la in hålvarv vart 12e varv med nio maskor emellan, förskjutet så att hålen bildar ett diagonalt mönster. 
Den här gången var jag bättre på att bedöma hur mycket garn som gick åt till avmaskningen så garnet räckte och det blev bara en liten snutt över. Perfekt. 
Det är fortfarande alldeles för varmt för att ha stickad sjal på sig men en minut för att ta ett par bilder var okej. 
Jag funderar redan på i vilket garn jag ska sticka nästa Stashbuster, det är ju den perfelta modellen för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar