22 juli 2018

Komplett set

Tusen Tack för alla snälla kommentarer om väskan jag visade igår!
Jag ska klura lite på hur jag ska göra med beskrivningen men återkommer om det.

På symestern sydde jag en necessär som matchade den lilla sminkväskan jag gjorde för flera månader sedan.
Nu är det ett komplett set som ska till söstra mi i Kalmar. 
Den stora är cerise inuti, den lilla är rosa. 
Mönstret är mitt eget och finns HÄR. Mellanlägget inuti är stadig skumgummi och heter Soft and Stable och säljs av flera quiltbutiker. Superbra till necessärer (och en massa andra saker).

Idag återupptog jag Tour de France-tittandet och självklart lite Tour de Fleece-spinnande. 
Härligt röd BFL-ull. Tyvärr har jag bara 50 gram, synd för färgen är underbar.

Maken har äntligen fixat en sittstubbe åt mig på bryggan. 
Hur fint som helst!

1 kommentar: