16 juli 2018

Girlpower

Quiltgruppen Strandskatorna brukar ha en utmaning till varje sommarträff och den här gången skulle vi göra något av ett litet paket batiktyger. Vi fick lägga till ett tyg och sy vad vi ville.
Jag visste tidigt att jag ville göra en väggquilt och sakta växte tre kjolar fram, för jag tänker att alla flickor och kvinnor behöver en snurrkjol ibland. 
Så snurrkjolar blev det, en för varje flicka, varje syster och 
alla snurrar på sitt sätt, snurrar så man skrattar. 
Snurra min kjol!, en quilt för kvinnlighet och sinnlighet. 

Girlpower.
Här är nästan allas projekt samlade. På håll kan man nästan inte se att samtliga innehåller samma tyger så när som på ett.
Undrar ni vem som står bakom skärmen? Det är mina skor, lämpligt placerade nedanför en panelgardin. En slags panelhöna med girlpower liksom. 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar