21 nov. 2015

Morgonljus och andra ljus

Många har visst fått snö idag men det har inte vi. Däremot var det första frostnatten i natt. Havet värmer fortfarande men snart är det ingen fördel att ha havet in på knuten. 
Vi har några hortensior och de är nästan alltid vackra. På vintern och våren är det förstås inte så mycket med dem men all övrig tid tar de nästan andan ur en. 
Så otroligt vackert. 

Min plan för helgen var ju att sy. Jag har inte sytt än och som det ser ut just nu blir det inget sytt i morgon heller. 
Nåja, jag hade i alla fall ovärderlig hjälp när jag ägnade några timmar åt att klippa till delar till flera plagg. 
Plötsligt låg han bara där, som om han ägde hela stället. Till och med saxen försökte han lägga vantarna på. 

Många har bakat saffransbullar idag och det har jag med. Det blir det första jag stoppar in i nya frysen och samtidigt försöker jag glömma hur mycket mat vi var tvungna att kasta för att det tinat när den gamla frysen la av. Det skär lite i mig men är inget som går att göra något åt. 
Det är bara att ta en bulle och gå vidare. 
Vidare går det också i Westknits mysteriesjal 2015. 
Min tredje färg kommer inte räcka så jag får improvisera när det tar slut men det ordnar sig nog. 
Det brukar det göra. 
För övrigt så älskar jag ljuset. Morgonljuset, solljuset och ljuset från goda hjärtan och vänliga själar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar