2 nov. 2015

Lyskraft

Så härligt att vi lyser upp november! Jag tycker redan att det märks att vi hjälps åt att göra årets mörkaste månad mycket ljusare. Titta in på Instagram och hashtaggen #ViLyserUppNovember och bli varm i hjärtat och glad över att det finns så mycket som lyser upp tillvaron.

Mina ljuspunkter idag har varit:
- att glaspartierna till utbygget äntligen kommit fram. Hela var de också! Att det fattas ett par dörrhandtag går att lösa en annan dag.
- att vi har den knasigaste och roligaste katten som man kan önska sig. En stund efter han sökt igenom min kasse med sydda grejer från helgen så sprang han rakt in i glasväggen på bilden ovan. Han såg väldigt förorättad ut och for iväg som en oljad blixt över gräsmattan för att stunden senare smyga fram för att kika lite närmare på det där osynliga som hoppat på honom. Han är en glädje den där katten! Det går inte en dag utan att han får mig att skratta. 
- att Rosa huset är vrålsnabba på att levera tyg. Jag beställde i fredags kl 15 och idag kunde jag hämta ett urhäftigt trikåtyg med fjällrävar på. Vad jag ska sy? Det vet jag inte än men jag kommer på något för tyget bara skriker att det vill bli sytt.
-att solen sken mig i ögonen när jag körde hem från jobbet. Woohoo, så här får november gärna vara!

Nu rundar jag av med en brasa,  
en ny stickning och Vetenskapens värld på SVT. 
Känner ni kraften i Vi lyser upp november? Det gör jag! 

1 kommentar: