23 sep. 2012

Turkisk blå

Att vårda sitt eget varumärke har det pratats om i åratal, och nu ska man pitcha sig själv på ett kort, slagfärdigt och intressant sätt för att omgivningen ska följa en på twitter, gilla en på facebook eller läsa ens blogg. Om du vill veta mer om det här så rekommenderar jag P1s Spanarna från 31 augusti, Calle Norléns spaning.

Så, hur pitchar jag mig själv funderade jag på efter att ha lyssnat på Calle och någonstans där så föddes idén om en talande klädsel, en klädsel som på mer än ett sätt snabb upplyser omgivningen om vem jag är. Jag har flera idéer men det första plagget ser ut så här:
Svart linnetyg, ritad på fri hand från en köpeklänning och alltså finns inget mönster. 
Broderiet är en del av ett större broderi från Emblibrary
Visste ni föresten att ordet turkos urprungligen betydde turkisk blå


Nu är det bara att sätta igång med quiltplagget! 
:o)

9 kommentarer:

  1. Snygg,snyggare snyggast!!!

    Verkligen dekorativt

    SvaraRadera
  2. Jaha så har Du då svängt ihop en fin klänning också! Du är duktig Du och fint blir det också.
    kram

    SvaraRadera
  3. Jaha, då blev det flera utav dina tjusiga kläder att beundra...Så snyggt! Kram..

    SvaraRadera
  4. Jag är inte så mycket för FB. Men jag toktrycker på gilla-knappen här på din blogg istället.

    SvaraRadera
  5. Jag måste säga att jag är imponerad av Din kreativitet. Klänningen är så fin! Du måste ha en "turbosymaskin" med tanke på allt Du får sytt. Du ska vara stolt över det Du tillverkar. Det är fint!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  6. Just idag tittade jag in till dig igen, det var allt för länge sedan. Blir så glad när jag ser allt vackert du gör, fina bilder, trevliga resor med god mat.
    Idag lyfte du mig för jag har en tung dag ... ähh, det är det här med vikten som jag inte alltid trivs med.
    Kram Maggan
    http://livsglimtar.wordpress.com

    SvaraRadera
  7. Riktigt lyckat!!
    Nu är jag hemskt nyfiken på quilt-ditot! ;-)

    SvaraRadera