20 sep. 2012

Gårdagens jeans

Jag funderade på att skriva Yesterday´s jeans som rubrik för det är roligt med alliterationer men det fick bli på svenska, för hur kul är gamla jeans egentligen?

Om vi säger så här - gamla jeans är så kul som man gör dem!
Jag klippte sönder mina gamla och behöll sidsömmarna för jag tycker att de är charmiga, lite lagom slitna sådär. Jag broderade på en del med ett Husqvarnabroderi, nr 245 Decorative edge work
Sen klippte jag efter det HÄR Joann-mönstret och satt igång med att sy. 
Jag har sytt massvis med kassar genom åren och det måste finnas tusentals olika sätt att sy dem. Det här var ett enkelt och ganska kul mönster. Det blev en bra storlek på kassen med en lagom botten och lagom långa handtag. Det är bra.



Så där ja!

Förövrigt så har både Gunilla och Immi uppmärksammat min blogg de senaste dagarna. Tack för det snälla ni! Det är alltid roligt att läsa att bloggen uppskattas :o)

Här kommer några bloggtips från mig på bloggar som jag läser för tillfället och som jag inspireras av.
Först ut - Historiebloggen!
Vid det här laget så vet nog en till min blogg återvändande läsare att jag gillar det förflutna, för utan det förflutna blir liksom nuet lite fattigare. Jag läser Dicks inlägg med nöje.

Sen kommer en quiltblogg - Bloom
Massor av fina saker att bara titta på och inspireras av.

En stickblogg är svårt att välja ut, för jag följer många bra, men Dödergöks sida har en speciell plats i mitt hjärta. Som hon kan inspirera den tjejen!

Jag klämmer i med en fotoblogg också: Erika Gerdemarks. Jag fotar inte bröllop och tittar inte på hennes bilder för den sakens skull, men Wow! vilka bilder hon tar! Ljuset, vinklarna, intensiteten - allt! Om jag bara vore en tiondel så bra...

Och slutligen en riktigt rolig blogg: Karins konstgrepp
Jag skrattar ofta högt när jag läser hennes funderingar. Vilda och galna.


8 kommentarer:

  1. Härligt sätt att använda gamla jeans!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar verkligen den kassen Du sytt av gårdagens jeans. Det var ett snyggt broderi Du gjorde med Din symaskin, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Såå bra att använda gamla jeans och såå snygg väska.Såå många väskmönster, men det får man aldrig nog av.
    Elisabet i Järfälla

    SvaraRadera
  4. ååå såå fint broderi på väskan du sytt

    SvaraRadera
  5. Detta blev verkligen snyggt. Ha det gott.

    SvaraRadera
  6. Vi gillar återanvändning! <3

    SvaraRadera
  7. Så snygg väska.
    Jag har flera par jeans liggande för att klippa sönder och sy av - någon gång.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Snygg väska!! Kram Anneli

    SvaraRadera