5 sep. 2012

Flygfrukt på linne

Visste ni att de små tussarna i en maskrosboll kallas flygfrukt?
Oavsett vad de kallas så tycker jag fröställningarna är vackra. Sköra och livskraftiga på en och samma gång.

Jag har en ny leksak - en stor endlessbåge till min Pfaff, och när jag såg att det fanns ett broderi med fröbollar så ville jag sy dem direkt. Det tog ett tag, men nu så!
Bågen på plats och chokladbrunt linnetyg fastspänt. 
Broderiet inlagt i maskinen. 
Bara att köra igång! 
Det blir så fint! Jag vet precis vad jag ska sy av tyget!

4 kommentarer:

  1. Det blev minsann jättesnyggt. Ser gärna det färdiga sen. Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Så fint, gillar också flygfrukt! Nu blir jag sugen på att brodera igen, men maskinen har inte varit igång på flera år, dataprogrammet är nog för gammalt.

    SvaraRadera
  3. Spännande att se vad du hittar på att göra med broderiet.
    Kram

    SvaraRadera