6 sep. 2012

När sexåringen tittar fram

Det var det här som jag tänkte använda de broderade maskrosbollarna till:

Det är inte ofta jag känner att något är helt min egen design, men den här är det och jag tycker att jag börjar förstå mönsterkonstruktionens mysterium en aning. Verkligen inte allt, men lite och nästa gång blir det ytterligare lite bättre hoppas jag.




Någonstans där inuti mig bor det en sexåring som älskar glitter, pärlor, band och allt som är prinsessigt sött. Idag, när jag var på Maxi och handlade, poppade hon plötsligt fram och Vips! så hade jag köpt det här söta setet. 
Vilken liten tjej, som drömmer om att få det hon önskar, skulle kunna motstå en prickig beautybox och en matchande necessär förpackat med en sidenbandsrosett?! Inte min sexåring i alla fall!
Jag ville ha!

11 kommentarer:

  1. Vilken fin klänning med fina broderier.

    SvaraRadera
  2. Men vad snygg du blev i ditt broderade tyg!
    Jag hade inte heller kunnat motstå det prickiga setet!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig klänning det blev. Så snyggt det blev med fröställningarna. Var har du hittat broderierna någonstans ?

    SvaraRadera
  4. Elisabeth - Det kommer med några broderier när man köper endlessbågen och just det här kan man ladda ner från myembroideries.com med en kod som kommer med bågen. Det går att köpa där också om man inte har bågen.

    SvaraRadera
  5. Men gud vilken fin klänning! Dessutom en snygg pingla som poserar också :) De där röda skorna var himla fina till!

    SvaraRadera
  6. Så fint broderiet blev på klänningen och en härlig modell på klänning.

    SvaraRadera
  7. vilken snygg klänning !!!!!!!!
    var är mönster köp någonstans ?
    Kram cina o trevlig helg

    SvaraRadera
  8. Här på Din blogg lärde jag mig att de små tussarna på maskrosbollen kallas flygfrukt. Och jag håller med Dig att fröställningarna är vackra. Och när Du broderade på linnetyget blev det en helt underbar klänning, som Du designat och sytt själv, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  9. Cina - Det finns inget mönster. Jag har ritat och klippt efter eget tycke och smak.

    Till er alla - Tack för alla fina kommentarer! :o)

    SvaraRadera
  10. Sååå snyggt! Och såååå det passar dig!

    SvaraRadera
  11. Du är helt fantastisk. Underbar klänning. Jag är jätteimponerad av din kreativitet. Tack så jättemycket för att du förgyller min vardag med din underbara blogg. Kram från Birgitta på Tjörn som ska till Quiltköping i morgon och njuta.

    SvaraRadera