28 sep. 2012

L som i leende

För evigheter sedan så sydde jag en topp till ett lapptäcke. Den som spar hon har så när lusten att quilta och kanta slog till så var det bara att ta en topp i högen.
Det här täcket har varit med på en utflykt men det var regn och blött ute så täcket blev inte fotograferat men vad gör det när det är så vackert i trädgården idag? 




Baksidan är full av små ugglor. 

Glad är jag - för det är fredag, jag är vaken, solen skiner, jag har fina nystan i öronen och en ny quilt att glädjas åt. 
Det kan inte vara bättre!

19 kommentarer:

  1. Vilken härlig quilt du fått färdigt. Mysiga färger. Själv sitter jag bara och hänger med en bedrövlig förkylning, orkar inget alls just nu.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Som vanligt ett fint täcke och vilken söt och fräsch flicka som håller upp det!
    kram

    SvaraRadera
  3. Så jättefint täcke du har sytt och ett vackert leende tjej

    SvaraRadera
  4. Jag vill tala om att jag tycker att lapptäcket som Du har sytt är så fint. Det ser romantiskt ut med ett mycket fint mönster.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  5. Vilket ljuvligt och vackert täcke.Du har all rätt att se så strålande ut!
    Ett sånt täcke måste man ha jättemycket tålamod för att sy, anar jag.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det är ett underbart täcke du fått klart där! :) Förstår att du ler för den sänder de vibbarna.
    Örhängena är underbara, passar bra på dig!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Härligt täcke o härligt leende. Fina färger också! Kram Anneli

    SvaraRadera
  8. Så fint det är. Skulle vara roligt att göra något liknande på Kvilthäxornas lördagar. Dem lördagar är det bästa på hela månaden. Lisbeth T

    SvaraRadera
  9. Ett underbart täcke som vanligt, ser väldigt avancerat ut...Kram Immi

    SvaraRadera
  10. Så himla läcker quilt! Och den gör sig underbart mot lönnlöven! :-)

    SvaraRadera
  11. Jättevackert täcke, så härliga färger.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Allra finaste Anette med en väldigt vacker kvilt! Ha en superhärlig helg!

    SvaraRadera
  13. Anette! Vilken underbar quilt du gjort, igen! Jag skulle också haft ett stort leende om jag blivit klar med en sådan eller som just nu klar med något alls....
    Ha det finast kram

    SvaraRadera
  14. Anette! Vilken underbar quilt du gjort, igen! Jag skulle också haft ett stort leende om jag blivit klar med en sådan eller som just nu klar med något alls....
    Ha det finast kram

    SvaraRadera
  15. Alldeles underbart!!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  16. Josefine i Umeå3 oktober 2012 kl. 15:18

    Så fint och vilket härligt baksidestyg!

    SvaraRadera