16 nov. 2013

Egna ljuskällor

Nu är november i utförsbacken, mindre än hälften av månaden kvar. Se där ja! Sakta men helt säkert närmar vi oss ljusare tider även om det ska bli ännu mörkare ett litet tag innan dess. Jag lyser upp dagarna så gott det går, idag gjorde jag det genom att baka.
En jäsande deg - det är som att ha en egen sol i köket. 
Massor av kanelbullar och saffransbullar att göra andra dagar lite ljusare med finns nu i huset.
Kolasnittar att glädja sig med en mörk dag - bra att ha.

Efter en heldag i köket så slappar jag med stickningen i famnen. 
Det Popspotas för fullt. Min ursprungliga plan att variera bottenfärgen förkastades ganska snabbt, och även provet att ha färgen Aquamarin som botten och variera prickarna. Robins egg som botten och Iced som prickar kommer att bli en sjal och den har jag kommit ganska långt på men jag ska testa att använda Kingfisher som botten på en också. Det är så bra med stickningar, gillar man inte resultatet är det bara att repa upp och göra om för garnet finns oförstört kvar.

1 kommentar:

  1. Att lysa upp dagarna för dina medmänniskor, det är en av dina talanger. Att lysa upp sin egen dag genom bullbakning låter alldeles utmärkt!

    SvaraRadera