7 okt. 2018

Till en liten tjej

I somras sydde jag toppen till ett lapptäcke till lilla dot och hennes sambos gudbarn.
För flera veckor sedan quiltade jag det och sydde på avslutningskanten och sedan dess har det väntat hemma hos oss på att få lämnas till lilla dot så de kan ge det till lilla tjejen som ska få det.
Det är blekt rosa och grönt, snälla mjuka färger, svåra att fånga på bild. 
Tygerna har jag haft länge på min tyghylla och när lilla dot ville ha något i rosa och grönt visste jag att tygerna äntligen skulle komma till sin rätt.  
Enkla fyra-rutor med ramar runt om utgör blocken. Täcket är så stort att lilla tjejen ska hunna ha det i många år framöver. 
Baksidestyget är grått och inuti är det mjuk Polydown-vadd. 
Enkel quiltning med både vågsöm och raksöm. 
Ett mjukt paket att värma sig under, bygga kojor med och vila på i skuggan under ett träd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar