22 okt. 2018

Vad ser du?

Kan vi prata lite om påsar under ögonen? Är inte det en viktig del av en människas ansikte? En del har alltid påsar under ögonen, då är det en naturlig del av den personens ansiktsdrag. Andra har påsar under ögonen efter en natt med dålig sömn, för mycket att tänka på eller annan ansträngning som är lite utöver det vanliga. Somliga får påsar under ögonen av för mycket gråt och många tårar, andra får påsar när huden börjar bli gammal och lite oelastisk. Om vi skulle vara uppmärksamma på varandras påsar under ögonen så kanske vi fick en liten inblick i vad som döljer sig bakom en människas yttre fasad, djupet som finns bakom ett leende eller sorgen som finns bakom stela ansiktsmuskler.
Jag tror verkligen att om vi tittar lite mer omsorgsfullt på människorna vi har omkring oss så skulle vi lära oss mer om både dem och oss själva. Kan det finnas spår av erfarenhet i påsarna? 
Påsarna under mina ögon just idag beror först och främst på en natt med riktigt dålig sömn. 
Kanske kan mitt alldeles nya nattlinne få mig att sova bättre i natt? Det hoppas jag!
Det är sytt utan mönster men med ett gammalt nattlinne som mall i fint kattyg från PaaPii.

2 kommentarer:

  1. Du är så funderig och underfundig du. Du sätter ljus på det andra vill blunda för. Tänkvärt som alltid! <3 Kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske tar jag bara chansen att skriva ner mina funderingar när många andra inte gör det? Kanske är det så. Kram <3

      Radera