20 okt. 2018

Pumpatjej

Eftersom vi närmar oss Halloween och lilla dot ska på Halloween-fest var det dax att ta tag i hennes pumpaklänning.
Jag plockade fram min maskinpark och konstaterade att orange sytråd inte är något som förekommer i vårt hus och då har jag ändå väldigt många trådrullar. Orange broderitråd kändes inte som ett bra och hållbart alternativ så jag sydde helt enkelt med vitt och lite svart.
Lilla dot och jag bestämde för ganska länge sedan vad vi skulle sikta in oss på, en pumpaklänning. 
Eftersom det bär mig emot att sy för ett enstaka tillfälle så sydde jag en klänning som kan användas året om i orange fin trikå. 
Det är stora fickor i sidorna så den ska vara riktigt användbar. Applikationerna är fasttråcklade med stora stygn så att det ska vara lätt att ta bort dem när Halloween är över. 
Och en grön mössa kan man ju använda när som helst. 
Resultatet blev rätt likt min skiss, det händer inte varje gång.
Nu hoppas jag att hon får en riktigt rolig fest!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar