6 okt. 2018

Dimmliv

Solen sken en stund och sedan rullade dimman in från havet. Vi såg hur den kom närmare och närmare och temperaturen sjönk snabbt några grader.
Vädret är precis som livet, ömsom sol, ömsom dimma, ömsom varmt, ömsom kallt.
Det är lite si och så med min ork för tillfället men jag tänker att en städad hylla är bättre än ingen städad hylla alls så idag tog jag mig an skohyllan och ställde undan alla sommarskor och plockade fram skor med grövre sulor. Sommarjackorna är undanplockade och höst- och vinterjackorna har kommit fram. Efter den hall-insatsen sjönk jag ner i soffan och stickade på en socka. Precis som jag ofta gör när jag inte orkar något annat. När jag hade 15 varv och en tå kvar att sticka så fick jag plötsligt för mig att hämta kassen med garn som ska bli en ny kofta. 
Det ser inte ut så just nu men det här ska faktiskt bli en ljusrosa kofta. 
Har jag tänkt i alla fall. Vi får se hur det utvecklar sig. Låter man lust och inspiration styra kan det bli på ett helt annat sätt än man tänkt sig och det kan bli ännu bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar