30 okt. 2018

Lilla loppan

Nu ligger den på tork, min gråsa Loppakofta.
Mönstret är gjort av Ann Myhre/Pinneguri och det finns just nu 814 upplagda Loppa-projekt på Ravelry så det är ett populärt mönster. 
Jag har gjort en tidigare i vitt, grönt, blått och lila men den och den här är helt olika varandra. 
Knapparna jag använt fanns i den goodie-bag jag fick när jag var i Visby för ett tag sedan, och jag stickade flitigt på koftan då jag var där så det känns fint att använda just de knapparna.  
Jag hade bara åtta knappar och det är nio knapphål så nedersta knappen är faktiskt inte helt lik de andra men det gör mig ingenting när de åtta passar så bra. 
Torka nu, snälla!

2 kommentarer:

  1. Åh! Visby-loppan är klaaaaar! Vilken skönhet! <3 Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Jag känner mig dragen till Loppan och vill så gärna göra en med. Men det där med att bestämma vilket garn och färg hindrar mig väldigt mycket.

    SvaraRadera