19 mars 2016

Aldrig rosett

Se där, ibland lönar det sig att bestämma sig. Knappen är på plats och väskan är klar att använda. Äntligen!
Morris tycker att kattväskan är extra fin eftersom det är svarta katter på den men han låter hälsa att han aldrig, aldrig, skulle ha en vit rosett på svansen. Det vore ju löjligt tycker han och gömmer svansen under sig.
Hur det har gått med de storslagna helgplanerna kanske någon undrar. Jodå, jag har bäddat rent, tvättat, betalat räkningar och strukit ett berg med tvätt. Av allt det lustfyllda så har jag köpt såjord men inte sått några fröer och quiltat klart box-täcket.
Nu fattas bara kantremsan. Bra jobbat av mig tycker jag.

Maken, sonen och jag tog med oss middagen till havet och åt till en bedårande utsikt. 
Det är nog faktiskt helgens bästa så här långt. 

Det var för kallt att sitta ute så vi satt i bilen och åt men det var mysigt det med och sen blev det en liten promenad längs stranden. Två svanar flög förbi och tittade undrande på oss. 
Fastän vi bor intill det där havet så kan man liksom inte få nog av det. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar