4 mars 2016

Inbillning kan räcka långt

Sy-mesterns andra dag har stapelquilten blivit färdig. Tyvärr regnar det ute och har hunnit bli mörkt så bilder på det får vänta. Täcket blev stort, 150 x 210 cm, det tog några timmar att få dit kantremsan men det var det värt. 
Jag har också gjort bäbisnästet färdigt. 

Jag har tillbringat dagen inomhus men solen tittade fram ett ögonblick just när jag var ute på trappan. Vilken tur för mig!
Huset där vi är är fullt av snickarflädje. Det värmer en slöjdarsjäl. 
Nu ska jag avsluta dagen med att sprätta. En quilttopp som legat i två år måste fixas till så den kan göras färdig. Att rätta till gamla fel är lite roligare om man är på sy-mester än om man är hemma i sin ensamhet. Inbillar jag mig. 

2 kommentarer:

  1. Härligt när man blir klar med ett projekt och får ta tag i ett nytt eller ett UFO.
    Ha det så bra

    SvaraRadera
  2. Fint teppe og baby-nest, fine farger :-)

    SvaraRadera