15 mars 2016

Vårkrans och skuggspel

Vårkransen som jag virkat blommor till hänger nu på väggen i utbygget. Jag har inte bestämt mig för om det räcker med blommor och blad eller om jag ska göra fler. Det är lätt att fästa fler om jag tycker att det behövs. Ibland är det så svårt att känna när det är lagom pyntat.
Virkning är bra för det är lätt att forma blommor och blad som man själv vill ha dem, utan mönster. En tacksam teknik på många sätt. 
Jag hade tänkt att quilta lite också men vi var inte helt överens om det, jag och Morris. 
Efter att jag bara suttit vid symaskinen en kort stund hoppade han upp och la sig på täcket och efter att ha blängt på mig i några sekunder så somnade han.
Nu sover han djupt och jag har inte hjärta att flytta honom. Sy kan jag göra en annan dag tänker jag.

I vårt underbara utbygge har skira solskydd satts upp av käre maken.
Jag älskar hur bladrankorna gör vackra skuggspel på träväggarna.
Utbygget är ett rum för drömmar och idéer. 
Vårt finaste rum.

1 kommentar:

  1. Woaaaaoooouuuuw för de skira gardinerna med bladrankor!! Underbara!!

    SvaraRadera