7 aug. 2015

Sommaräng och fläcktyfus

Mina gula, gula!, muddar är klara. Mönstret är gjort av Johanna Skoog på Fjällbo shop och garnet är shetlandsull som hon säljer. 
Mina två färgade sockblanks är nu torra och nystade. 
På den första hävde jag ut färg, mest i grönt, blått och rött. 
Nystanet ser ut som en blommande sommaräng. Min andra färgning var mer kontrollerad, en regnbåge med lite fläcktyfus. 
Nystanet är som en karamell.
 Det ska bli så roligt att sticka av dem!
För övrigt är det lika härligt som vanligt i Fattigskogen. 
Det finns mycket kärlek här!

3 kommentarer:

  1. Härliga färger! har du köpt färdiga sockblanks?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag köpte färdiga vita sockblanks och färgade. Jättekul! De finns bl a på Ateljé Norrgården.

      Radera
  2. Snygga färger.Ser spännande ut och färga själv.

    SvaraRadera