10 aug. 2015

Kattjobb

Till slut blev alla uddspetsarna på den stora Pop spots-sjalen klara. Det gick åt alla lediga stunder och kvällar på sticklägret och när jag kom hem åkte sjalen direkt in i tvättmaskinen. 
Nu är den utsträckt och jag hoppas den hinner torka till i morgon kväll. 
Självklart hade jag hjälp av Luna. 
Våra katter har mycket att göra just nu, när jag inte får blockningshjälp så har de koll på två grushögar som just lagts på vår tomt och
Morris ställde självklart upp när jag packade upp och kollade att kassar och väskor verkligen var tomma. 
Tidigare idag fick jag mysa lite med mamma Smulan. Hon klarar sig bra utan sina ungar och tycker det är skönt att vara ensamkatt viskade hon till mig. Jag viskade tillbaka att jag är glad att få ha hennes ungar. Hon log. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar