12 maj 2015

Näbb-igt

Åtta dagar sedan jag vurpade på blöta och väldigt hala stenplattor.
Åtta dagar utan promenader.
Jag får spader! 
Det är någonting som gör ont i mitt ena ben. Inte hela tiden, bara när jag går eller försöker sitta på huk, vilket jag lyckligtvis inte gör så ofta. Fast det blir bättre hela tiden och vad gör det om man inte går på några dagar?  
Tur att äppelträdet blommar!
När jag var ute och tog bilder på äppelblom kom det tre nyfikna syskon. 
Morris har varit en glad katt i dag för han har nästan inte haltat alls! 
Han smög på både fjärilar och koltrastar men blev överlistad hela tiden. 
När koltrasten satte sig på uthustaket försökte Morris klättra upp längs väggen och när det inte gick såg har väldigt förvånad ut.
På tal om koltrastar så har jag lagt upp en ny stickning i koltrastnäbbfärg. 
Typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar