16 apr. 2014

Årets första altanhäng

Blåkulla ligger där ute. 
Vi har bra koll från vår brygga på inflygningarna i morgon. Blå Jungfrun som ön heter alla andra dagar på året gör skäl för sitt namn. Blå är hon nästan alltid.
Inne i huset vid havet har vi ett färgtema på övervåningen (förutom i sovrum och tvättstuga). Vitt, grått och blågrönt är det som gäller. 
Nu är det lilla toans tur att bekänna färg.
Kalasbra tycker hon som gillar blågrönt!
Ett av de stora hålen som gjorts under renoveringen är nu igenmurat och en kamin är installerad. 
Riktigt snyggt blev det. För övrigt är jag galet trött på byggpapp och renoveringsstök överallt. Det ska bli så skönt när vi kan städa ur renoveringssmutsen. Föresten har det dykt upp ännu ett nytt hål!
Jag hoppas att det är det sista!
Nåja, med ett steg i taget så kommer vi framåt även om det känns som om vi bara står stilla. 

Efter jobbet satt jag en stund min älskade altan och njöt i solvärmen. Hur ska jag klara mig utan den altanen? Så många timmar som vi tillbringat tillsammans genom åren. 

Nu har första påskrissockan en tå men ingen häl. Alltid något.
Dagens ruta är lite skygg. 
Kaxigt skygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar