2 apr. 2014

Tänka om omtankar

I hamnen har lådor åter fyllts med vårblommor. Det är ett par minusgrader om nätterna nu så jag hoppas blommorna klarar det.
De vänder sig villigt mot solen. 
Sköna och sköra. 
Våren är verkligen härlig och den får gärna vara lång. En lång vår som möts av en lång sommar.
Dagens ruta är full av omtänksamhet. 
Omtanke - visst är det ett vackert ord?

Jag fick en släng av startitis i kväll och nystade upp tre härvor av BC garn, en Shetlandsuld och två Lucca fino.  
Min Hemlis skickade med ett foto på en sjal hon stickat som var så vacker. Jag hittade efter lite detektivarbete mönstret på Ravelry och nu har jag lagt upp till en Derecho. Vilsam och skön rätstickning. 
Långt ifrån spetsmönster och pärlor med räta maskor i rad efter rad. Verkligen vilsamt och i bästa fall kan någon så småningom svepa sjalen runt sina axlar och känna alla instickade omtankar.

2 kommentarer:

  1. Omtänksamhet är verkligen ett vackert ord. Vacker är också dagens ruta och så fint med ranunklar i planteringarna. Det brukar ju mest vara penséer. Kram

    SvaraRadera
  2. Underbar tid vi har framför oss nu. Allt spricker upp och det börjar bli färger igen utomhus. Som jag saknat det!

    SvaraRadera