22 feb. 2014

Målsnöre i pilens riktning

Gnällig är vad jag känner mig. Jättegnällig för nu i kväll börjar det göra ont i ena örat också. Nu får det räcka tycker jag. I morgon när jag vaknar mår jag bra igen, okej?

Målsättningen i går var att sticka klart Follow your arrow-sjalen, vilket jag inte orkade. Det gjorde jag däremot i förmiddags. Tillsammans med snacket inför damernas tre mil i OS så värmde jag upp och jag var i mål långt innan den norska trion bröt målsnöret. Jag hann faktiskt fästa trådar och blocka sjalen också. Nu funderar jag på om jag tycker om sjalen eller inte. Vissa partier är jättefina, andra inte fullt lika bra. Jag är osäker på om det var ett bra drag att göra uddarna växelvis beige och gröna. Sjalen hänger kanske bra över axlarna vilket jag hoppas och då kan randningen bli helt rätt. 
Sjalen är stickad i Donegal tweed från Magasin duett. Ett mjukt och skönt garn att sticka i. 
En liten stund på förmiddagen var himlen alldeles blå innan det grå tog över igen. Himmelsblå blev dagens ruta. Vårt sovrum ska få fina blå väggar.
Lite blå himmel i morgon också tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar