26 feb. 2014

Otålighet och väntan är som hönan och ägget

Det är en sån där dag när huvudet vill mycket mer än vad det finns förutsättningar att klara av. Bästa sättet att hantera sådana dagar är att sätta sig ner och vänta. Vänta både på att listan med saker som man vill göra krymt av sig själv till rimlig omfattning och vänta på att energi och ork finns tillgänglig. 
Alltså, jag väntar.
Mina soffkompisar väntar med mig.

Otålig blev humöret i dagens ruta. Otålig för att det är otåligt att vänta liksom.
Otålighet kan absolut representeras av en vacker lila färg tänker jag. Kommer otåligheten av väntan eller behöver jag vänta för att jag är för otålig? Det är frågan.

Solen kan representeras av en apelsin, eller hur?
En vacker uppgående apelsinsol mötte mig i morse. Åh!
Apelsin föresten, det påminner mig om att jag kan sticka några varv på den här.
Apelsin- och limesjalen.
Jag gör det medan jag väntar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar