19 feb. 2012

Plommonlila och rödbetsrött

Hemma hos oss går det i förkylningens tecken just nu. Käre maken har varit sjuk en vecka, och idag vaknade sonen med feber och mycket glansig blick. Jag bekämpar alla tänkbara bacillinvasioner med diverse grejer från apoteket, iskallt vatten och brännhett te och ett upprepat mantra "jag är frisk, och jag fortsätter vara frisk". 
Har ni saknat Fina fredan? En fredag glömde jag bort att ta bilder, en annan fredag kände jag absolut inte för att ha klänning och i fredags höll jag på att glömma fotningen - men, på en parkeringsplats, alldeles innan dagsljuset försvann, blev det en bild i alla fall.
Jag gillar verkligen den här klänningen, men tyvärr har den spruckit i ett par sömmar. Jag hoppas kunna fixa den, men annars får jag väl sy en ny...
I går tog jag och bästa K en sväng till Syfestivalen. Jag hade en begränsad inköpslista, vilken jag för ovanlighetens skull höll mig till - nästan förstås. Utöver att köpa vadd, garn till ett påbörjat projekt där garnet tagit slut och långa dubbelblixtlås, så fastnade jag här:
 Jättejättefina ulljackor från Gotland!
 Jag köpte en jacka likt den ovan, fast i en en plommonlila färg. Den kommer bli skön framöver!
När man har shoppat lite behöver man en god sallad med rödbetscreme.
Nån som vet vad de gröna omjöliga bönorna heter? De var goda.
Sen vimlade vi runt, hälsade på några kändisar och okändisar och bara njöt.
 En bra dag helt enkelt!
Nej, nu måste jag snyta mig.... Jag är frisk, och jag fortsätter att vara frisk...

6 kommentarer:

  1. Gissar och tror att det är sojabönor

    SvaraRadera
  2. Jag tror också att det är sojabönor.
    Vi har dom i vår salladsbar på jobbet. Kan ta reda på det i morron.
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Kul att träffa dig och K på mässan.
    Ska leta upp det där om tygaffärer i Barcelona.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har för mig att bönorna heter något i stil med edamamebönor. Det är någon japansk variant.

    SvaraRadera
  5. ÅH! Karins jackor! Du kommer älska din lila!
    Jag har tre st, den senaste sedan i fredags..
    Å det kommer bli fler!
    Bönan tror jag också är sojaböna. Min man får ont i magen av dem, tyvärr.

    SvaraRadera
  6. Men ååh vad synd att vi inte sågs! Det hade varit såå kul.

    SvaraRadera