25 feb. 2012

Dahlior i februari

Igår var det årets åttonde Fina Fredag och jag hade 2 x Karin på mig.
Min fina svarta klänning från Karin Sömmare och min nya ulljacka från Karin på KMG Gotland.
Eftersom jag bodde på hotell igår och inte hade någon annan kamera än den i mobilen så blir det en usel bild, men det kan inte hjälpas.

En inte fullt så stor dahlia - så kan man kalla kursen som Ingrid på Husqvarnabutiken i Vimmerby anordnade idag. Vi använde mallar från Marti Michell och det skars och det syddes för glatta livet.
 Fullt hus!
 Mina högar med allt som behövs - tyger, nålar, beskrivning och matchande glasögon.
 Eva sydde i underbart grönt.
 Anette E använde en presentpack som mognat ett par år.
 Lena N sydde i vackert rosa och grönt.
 Ing-maries härligt glada batikdahlia växte snabbt.
Ingbritt sydde i fina fina turkosa tyger från Orlando. Jag var så avis... Hon bestämde sig senare för att byta ut stjärnan i mitten till ett annat tyg. Lena As fina gula fick jag inte på bild tyvärr.
Mina delar blev färdiga men inte ihopsydda, och jag hoppas få ihop 360 grader när jag är klar, för nu ser det lite spännande ut eller vad man ska säga.

Otroligt kul, och förlåtande trots svängda former och isättssömmar. Ikväll blir det ett svårt val - sy ihop hela cirkeln eller se på meloditrudilutten... Jag tror jag väljer...att sy! :o)

7 kommentarer:

  1. Åh vad fina! Man blir så sugen att ge sig på´t. Men jag har bara den väldigt stora dahlian av Marti Michell :0)Men det kan ju bli fint det också...
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  2. Sussie - Absolut! På den bara! Jag vill nog också sy en stor...

    SvaraRadera
  3. Så jättefina dahlior ni har börjat på! Åh tänk den som kunde sy en sån:(((
    kram Gunilla
    Oj, du är ju jättesnygg i dina kläder åxå!

    SvaraRadera
  4. Så fina dahlior! Finns det mönster på det tros?

    SvaraRadera
  5. Tina - Mönstret följer med mallarna. se länk i inlägget.

    SvaraRadera
  6. Så snyggt det blir.
    Påminner om Annas mönster från nov. 2008
    http://www.lugnagatan.net/sy/2008/11/giant-dahlia-utan-orange/

    Kram

    SvaraRadera