6 feb. 2012

Genomskinlig grå

Mitt huvud är fullt av toner, toner och texter, och mest av allt poesi som är ... färglös som en tår...


Vackert, skört och viktigt. Livsviktigt. På något sätt.

Det var -22 grader i morse. Då blev jag liksom genomskinlig grå, men sen kom solen fram och bara lukten gör mig svag. Vad vore jag, utan (dina andetag) ?

Lyssna och känn - Kanske fastnar texten även hos dig?

Husnallen tycker också att det i kallaste laget och han provar Lilla Dots nya gosisar. Jag försökte säga att de är för stora, men det höll han inte alls med om. Vi har väl valfrihet och rätt att tycka vad vi vill, frågade han mig med sina stora ögon stint fästa i mina. Ja, vem är väl jag som skulle sätta mig upp mot husnallen?

Lilla Dot får helt enkelt begagnade sockor - om husnallen går med på att ta av dem. Kanske framåt våren?
Trädgårdsbänken har fått ett tjockt täcke. Hoppas den håller sig varm under det.
Himlen är genomskinlig grå blå.
Den färgen på himlen tycker jag om! Mycket faktiskt.

PS. Jag lyckades lirka av sockorna en stund i alla fall. DS

2 kommentarer:

  1. Kan förstå att husnallen ville ha dom sockorna på sig, helmysiga ju. Kramiz (du kan ge en till nallen med)

    SvaraRadera
  2. Fina sockor..Den låten är verkligen en utav dem som gärna fastnar i ens inre! Har varit med om det vid flera tillfällen själv! Kram Immi

    SvaraRadera