29 dec. 2019

Iced sugar cookie socks

Kakor med kristyr inspirerade Dani/Little Bobbins att göra mönstret Iced Sugar Cookie Socks och jag bestämde mig för att det mönstret skulle bli min julaftonsuppläggning.
Jag letade i plastbacken där jag har sockrestgarner och valde några som jag tyckte skulle bli juliga och fina.
Det gröna är West Yorkshire Spinners Signature 4ply i färgen Cardamon, kardemumma. 
Det ljusa och röda garnet är restgarn med okänd härkomst. 
Kristyrmönstret görs med lyfta maskor så tyvärr är inte skaften så elastiska men det finns säkert någon med smalare ben än mina som dessa kommer passa på. 
Precis som med julvantarna jag visade igår så har jag lagt upp en julaftonsstickning de senaste åren, alla efter Danis mönster.

och 2018 gjorde jag Twinkling trees.
Tre gånger är en tradition, eller hur?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar