6 dec. 2019

Drömmar

Det har varit en intensiv vecka och precis som alltid när något kräver full uppmärksamhet har tiden gått svindlande fort. Jag vill hinna njuta av varje dag i december och det har jag inte kunnat den här veckan. Nåja, det går inte att backa men väl titta bakåt i minnet.
Snön är borta och idag var det +10 grader ute. Vi har haft några vackra soluppgångar, dagarna har jag knappt sett alls och jag har tagit mig tid att rita en stund varje kväll.
I onsdags var Kelly Lous ord en myskväll och min myskväll bestod av en brasa, en quilt, te, kakor och kuddar. 
I går var temat godis och för min del blev det en tomtelatte med extra allt och 
idag var det ett svårt ord, shopping, men när jag väl fick en idé gick det ganska snabbt att rita. Jag minns julskyltningar som de var när jag var liten, med fönstershopping mörka decemberkvällar när kylan nöp i kinderna och affärernas fönster glittrande och gnistrade. 
Drömmar, längtan och lycka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar