3 dec. 2019

Några streck om dagen

I december brukar jag få mer lust än vanligt att hänga med näsan över ett papper, med en penna eller pensel i handel. För att få en liten knuff så tänkte jag försöka följa Kelly Lous doodle-ord. Det är ett för varje dag till och med juldagen men jag vet redan nu att jag inte kommer ha tid eller möjlighet att göra alla dagar så jag gör de jag hinner. 
Första ordet var adventskalender och för mig blev det 24 paket på ett snöre. 
Andra ordet var kall eller frusen och min lilla skog blev blåfrusen men snögubben är glad. 
Idag var ordet lampor/belysning och eftersom jag tycker om lyktstolpar så fick det bli en sådan. 
Jag blandar akvarell och tusch, i alla fall några dagar. 
Så här års är det viktigt att göra  plats för det man vill göra, det som ger lite glädje, och inte bara göra sånt man måste tycker jag. Julstämningen kommer inifrån, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar