11 dec. 2018

Tygpåsar är livet

På min Sånt-jag-vill-göra-innan-jul-lista står att sy en projektpåse i jultyger.
Nu kan jag pricka av den på min lista. Enklast möjliga dragskopåse men med lite extra finess.
Några små flikar för att höja festinslaget en aning. 
Den perfekta presentpåsen om man inte vill ha stickning i den. 
Finns det något intresse så skulle jag kunna göra en beskrivning på hur jag gjort även om nätet vimlar av beskrivningar på enkla dragskopåsar redan.  
När den hänger i sina band kommer jag osökt att tänka på gamla gympapåsar, och påsen jag hade i slöjden. En ny påse väcker gamla minnen. Livet är fullt av tygpåsar! 
Min adventskalender med garn bakom varje lucka utvecklar sig fint. Spännande är den också, även om jag vet att varje lucka gömmer garn.

2 kommentarer:

  1. Åhh, så jättetrevlig påse och visst finns det olika beskrivningar, men jag hade gärna velat se hur du sytt din!
    Kram Immi

    SvaraRadera