2 dec. 2018

Min favorit!

Vi har haft finbesök i flera dagar, Skorpan och Nova har varit här. 
Tiden går fortare när man har hund i huset, alldeles väldigt fort känns det som. Nu är de små ulltussarna hemma hos matte och husse igen och katterna går runt och kontrollerar att de verkligen är borta så de kan slappna av. Katterna är inte särskilt imponerade av skällande saker som tar deras bästa sovplatser.
Ny månad, en av mina favoritmånader, och jag fick lust att rita en snöglob. Kanske kommer snön den här månaden?
Jag har en sådan sagolik tur att jag fyller år den dagen alla adventskalendrar börjar och
i år fick jag finaste tekalendern av lilla dot och hennes sambo.
Jag har en muminkalender också, i går fick jag en Snork.
Sonen har kanske kommit på något, förra året fick jag en kattkudde och i år fick jag en till. Frågan är om jag får en nästa år också? Jag hoppas på det.
Med två hundar, tre katter och en kanin i huset har det inte blivit så mycket gjort den här helgen men saffransbullar prioriterades. 
Och har ni tänkt på att om mindre än tjugo dagar vänder det, då blir det ljusare igen! December är grejen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar